Nieuws van mFlor  

Weg met de vloerentrend 

 In menig woonprogramma kun je er niet omheen en vele showrooms staan er vol mee. Waar veel vloerenaanbieders simpelweg kiezen voor “huidige hardlopers” en met de zoveelste lichteiken collectie komen, durft mFLOR gewaagder uit te pakken. En dat is nu juist het onderscheidende wat je van de levensechte PVC vloeren van mFLOR kunt verwachten. 

Eikenhout is de meest populaire houtsoort bij de keuze voor een vloer, of dit nu een echte houten vloer is of een levensechte PVC vloer. De lichteiken vloer is overduidelijk dé trend van de laatste jaren. Maar naast de (vergankelijke?) trendkleuren blijft er een grote behoefte bestaan aan onderscheidende alternatieven, alternatieven waarvoor je bij mFLOR aan het juiste adres bent. 

Lena- 85107

 

Bente- 85102

 

Kristen- 85106

 

Vanja- 85109

 

Hanna- 85103

 

Kasper- 85104

Onderscheidend  

De houtcollectie van mFLOR bestaat naast eikendessins, ook uit prachtige collecties in esdoorn-, dennen- en zelfs kastanje hout. Houtsoorten waar de nerven en knoesten veelal net wat nadrukkelijker aanwezig zijn. Juist door deze karakteristieke vloeren te combineren met een strak interieur kun je gewaagde en stijlvolle combinaties creëren die een ruimte naar een hoger niveau tillen en een echt unieke look geven. De eigenzinnige dessins in uiteenlopende kleuren dragen met trots het “mFLOR-stempel” en zijn daarmee echt onderscheidend in de markt van de lichteiken massa. 

Vloerentrends verschuiven daarbij steeds meer richting donkerdere tinten. Daar speelt mFLOR niet alleen met de bestaande collecties op in, ook in de allernieuwste dennencollectie zijn (naast rustige lichte tinten) enkele prachtige, donkerdere kleuren opgenomen die een ruimte een fijn en warm gevoel geven. 

Nieuw: de Authentic Hervik 

De nieuwste mFLOR collectie, Authentic Hervik is geïnspireerd op de adembenemende Noorse natuur met eindeloze dennenbossen en is vernoemd naar het Hervikfjord. Met het rustieke dennenhoutdessin van de Authentic Hervik kies je bewust voor een uitgesproken vloer. De natuurlijke tinten brengen charme in elke ruimte en de prachtige nerfpatronen van het dennenhout voegen extra textuur toe. Alle mFLOR collecties hebben een prachtige, natuurlijk ogende embossing, maar net als alle andere Authentic series van mFLOR, heeft de nieuwe Authentic Hervik een extra touch, een ‘Natural Touch’. Met deze ‘in register embossing’-techniek loopt de oppervlaktestructuur precies gelijk met het dessin. Dit zorgt voor de meest natuurlijke beleving van de vloer; knoesten zien is knoesten voelen! 

 


Bescheiden veelzijdigheid 

Het robuuste dennendessin van de Authentic Hervik leent zich perfect voor een stoere, industriële omgeving. De grove houtstructuur en donkere kleuren combineren uitstekend met harde materialen die je in de industriële woonstijl tegenkomt, zoals beton en staal. De materialen versterken elkaar, contrast tussen het natuurlijke hout en de industriële elementen creëert een boeiende visuele dynamiek die de ruimte tot leven brengt en een unieke uitstraling biedt. 

Maar de Hervik is bescheiden in zijn veelzijdigheid. Mede door zijn Scandinavische roots past de vloer bijvoorbeeld net zo goed in een Scandinavische woonstijl. Het contrast van rustige tinten en natuurlijke accessoires met de grove dennenstructuur van de Hervikstroken creëert een rustgevende en evenwichtige sfeer die een ruimte opent en verlicht. Het resultaat is een kalmerende en uitnodigende ambiance die de essentie van Scandinavisch design omarmt. 

De 150 x 23 cm grote stroken in 6 prachtige kleuren worden geproduceerd met 2 unieke dessins per kleur, hierdoor ontstaat er een grote verscheidenheid aan stroken. Met zijn veelzijdige karakter en tijdloze elegantie vormt de Authentic Hervik niet alleen de perfecte basis voor elk interieur, maar ook een eerbetoon aan de natuurlijke schoonheid van Noorwegen. 

 

 

 

 

Copyright
© 2024 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Vloeren Business magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Vloeren Business  magazine, editie Maart/april 2024. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding